Založ si blog

Sláva porazeným, česť víťazom.

Vracal sa domov sebavedome, ba priam vznešene, aj s ulovenou korisťou, ktorú síce nebolo možné chytiť ani vidieť, no on to cítil. Cítil pokoj a spokojnosť, bol na seba konečne hrdý…

V tú noc nemohol zaspať. Všetko bolo tak, ako si predstavoval, no ten zvláštny hlodavý pocit mu nedovolil spať. A nie a nie prestať…

Stála tam už dvadsať minút a stále nič. Začínala byť celkom hustá tma a ona sa v tejto časti mesta necítila práve najbezpečnejšie. V tom jej zazvonil telefón.
-Lenka? Ja dnes večer nemôžem, mám prácu, musím ísť, prepáč, milujem ťa.
Nestihla povedať ani slovo. Tak sa len otočila a kráčala domov.

Ten pocit ju nútil obviňovať sa. Vytváral stále nové výčitky a škriabal jej do srdca. Kedysi jej to nebolo jedno. Vari teraz je? Hľadať pravdu, či kašlať na to.
Nevie.
Vie len, že Peter o tom v žiadnom prípade vedieť nesmie.

Pred spaním sa rozhodla mu zavolať. Náhlivo ťukala do malých tlačidiel a nakoniec konečne začula na druhom konci hlas.
-Volaná stanica je dočasne nedostupná, zavolajte neskôr, prosím…

A ona vedela, že keď on ten zmeškaný hovor zbadá, vyhrá. Zasa.

Lúče; mihalnice slnka

15.02.2011

ako to Ty vieš trhať slnku lúče ako mihalnice keď sa pozrieš dolu hlavou naopak hladíš lúčmi pokornú tvár Zamotané ruky v babiom lete, Peľ má až za ušami Válekovu Lásku recituje, vlasy pletie, myseľ rozčesáva. Nesmeje sa do vankúša Amplióny vyznajú nahlas Tak načo kričať Keď ľúbosť skúša Hlas možno klame Do vankúša dusí Nikomu tým neublíži Čo len jednej [...]

Rátaj mi nádychy

13.02.2011

„Rátaj mi nádychy.“-šepne vietor zemi. A to, čo vtedy bolo, všetky plány zmení. Šepol vietor zemi. „Rátaj mi nádychy.“-mlčím slová stromom, šum odpovie mi strach, že nežijem s dobou, v týchto dňoch, svetoch, rokoch. „Rátaj mi nádychy.“-hovoríš mi v mojich snoch, a ja ich rátam v tých Tvojich. Spoločné nádychy nás dvoch. „Rátaj mi [...]

Tí dobrí a my

03.07.2010

V jeden pekný podvečer som zažila neidentifikovateľný pocit. A to mi stále neprestáva rezonovať hlavou… Snažím sa prísť na to, kto sa vlastne môže pýšiť tým titulom „DOBRÝ“ ? Kto si môže úprimne povedať, že nikdy neklamal, nesklamal, alebo že nikdy zámerne neublížil? Nikto, kto toto číta. Lebo kto to o sebe hovorí, tak to iba svedčí o jeho [...]

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 12491x
Priemerná čítanosť článkov: 1784x

Kategórie

Odkazy