Založ si blog

Tí dobrí a my

V jeden pekný podvečer som zažila neidentifikovateľný pocit. A to mi stále neprestáva rezonovať hlavou…

Snažím sa prísť na to, kto sa vlastne môže pýšiť tým titulom „DOBRÝ“ ?
Kto si môže úprimne povedať, že nikdy neklamal, nesklamal, alebo že nikdy zámerne neublížil? Nikto, kto toto číta. Lebo kto to o sebe hovorí, tak to iba svedčí o jeho mýlnej ilúzii zobrazujúcej ľudstvo bez akejkoľvek známky racionálneho myslenia. A ľudstvu, tomu sa veru za všetky tie zmeny a režimy, ktoré zaznamenalo, podstatne zvyšovala schopnosť urýchlene a s najvyšším nasadením vymýšlať nové a nové spôsoby, ako si navzájom zhadzovať ego a to za akúkoľvek cenu. Tie hranice, ktoré sme kedysi mali sme nadobro zrušili a Schengen sme aplikovali aj do citových záležitostí.

A z tým najcitlivejších citových záležitostí si dovolím vybrať jednu z môjmu srdcu najbližších.
Nenávisť. Lebo ja napríklad nesúhlasím s názorom, že nenávisť je opak lásky. To je totižto trocha inak.
Nenávisť má k láske veľmi blízko., dokonca v mojej hlave labzuje aj myšlienka, že nenávisť je vlastne istý druh lásky. Prudko povrchnej a cynickej, ale úžasne hlbokej lásky.

Jednoducho milujem, keď sa na mňa niekto pozrie očami, z ktorých šľahajú plamene tejto šajby.
Ten povrchný, ale závistlivý pohľad mi dáva pociťovať, že som LEPŠIA. Že je na mne niečo, čo ostatných zaujíma, niečo, čím sa chtiac-nechtiac MUSIA zaoberať.

Nenávisť nieje zlá. Je dobrá, podobne ako láska, žuvačky, čokoláda, plávanie v chladnej vode alebo podceňovanie. je to dodávateľ energie, hnací motor, lepší ako Red Bull.

Aj ja mám svojho „tŕňa v oku“, ale beriem to ako pozitívum. A posielam mu obrovské vitruálne cmuk 🙂 a tiež poďakovanie za to, že na mňa vždy hľadí ako kacír na obraz Boží. 🙂

Lebo niekto sa vezie, a niekto ho tlačí. A často si to ani neuvedomuje.

Niesom zlá preto, lebo nenávidím, ale preto, že ma to ukrutne teší.

Lúče; mihalnice slnka

15.02.2011

ako to Ty vieš trhať slnku lúče ako mihalnice keď sa pozrieš dolu hlavou naopak hladíš lúčmi pokornú tvár Zamotané ruky v babiom lete, Peľ má až za ušami Válekovu Lásku recituje, vlasy pletie, myseľ rozčesáva. Nesmeje sa do vankúša Amplióny vyznajú nahlas Tak načo kričať Keď ľúbosť skúša Hlas možno klame Do vankúša dusí Nikomu tým neublíži Čo len jednej [...]

Rátaj mi nádychy

13.02.2011

„Rátaj mi nádychy.“-šepne vietor zemi. A to, čo vtedy bolo, všetky plány zmení. Šepol vietor zemi. „Rátaj mi nádychy.“-mlčím slová stromom, šum odpovie mi strach, že nežijem s dobou, v týchto dňoch, svetoch, rokoch. „Rátaj mi nádychy.“-hovoríš mi v mojich snoch, a ja ich rátam v tých Tvojich. Spoločné nádychy nás dvoch. „Rátaj mi [...]

Panenské zvrátenosti

02.07.2010

Noc zoviera päste,Ty ladne zapínaš sa do tmy, mlčanie rytierske, čestné… Dychom všetku špinu zo mňa zmy. Mlčanie odzrkadľujúce srdce, polievka citov kypí, udusená duša v kaši, píšťalka na hrnci sypí. Lejte vodu! Haste! Supy… Odštipnú si z Tvojho mäsa, uhryznú Tvoju dôstojnosť, svet stráca lojalitu, tvár i cnosť. Sľuby, večná vernosť. Bezhraničná, [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 12419x
Priemerná čítanosť článkov: 1774x

Kategórie

Odkazy